Trafic rutier supravegheat cu 400 de radare şi cu peste 25.000 de poliţişti de 1 Mai

Purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Interne, Monica Dajbog, a anunţat, miercuri, că în perioada 1-4 mai vor fi mobilizaţi zilnic, din ordinul ministrului Gabriel Oprea, peste 25.000 de poliţişti, jandarmi, poliţişti de frontieră şi pompieri.

“Dispozitivul pentru asigurarea ordinii publice în această perioadă va fi organizat la fel ca în perioada de Paşti, când infracţionalitatea la nivel naţional a scăzut cu 25 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a precizat Dajbog, citat de Mediafax.

politie rutiera 2

În perioada minivacanţei de 1 Mai, pe străzi vor acţiona în fiecare zi câte 10.000 de poliţişti, cu 4.000 de autospeciale, care vor avea ca priorităţi supravegherea în staţiunile de pe Valea Prahovei şi de pe litoral, dar vor fi prezenţi şi în gări şi în trenurile de călători, pentru a preveni tâlhăriile şi furturile din bagaje sau din buzunare.

De asemenea, pentru fluidizarea circulaţiei şi prevenirea accidentelor vor fi scoşi în stradă în fiecare zi câte 1.600 de poliţişti rutieri, care vor supraveghea în special drumurile naţionale, mai ales zonele cu risc ridicat de accidente.
În trafic vor fi 400 de radare, cu care va fi supravegheat traficul, iar autostrăzile şi DN1 vor fi monitorizate şi cu un elicopter al Inspectoratului General de Aviaţie.

Pe lângă poliţişti, vor fi mobilizaţi şi 6.000 de jandarmi, în oraşele mari, în staţiunile montane şi pe litoral, unde se aşteaptă un număr mare de turişti.

Pentru prevenirea situaţiilor de urgenţă vor fi la serviciu câte 2.800 de pompieri zilnic, pregătiţi să intervină în orice moment cu aproximativ 600 de autospeciale.

În ce priveşte intervenţia medicală de urgenţă, în perioada minivacanţei de 1 Mai vor fi disponibile permanent, la nivel naţional, aproape 300 de echipaje SMURD şi 745 de echipaje de ambulanţă, care vor fi coordonate de la nivelul Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din MAI.

Ce se va întâmpla în judeţul Cluj

În perioada „Minivacanţei de 1 Mai”, peste 500 de poliţişti clujeni vor asigura măsuri specifice în zona de desfăşurare a manifestărilor publice, precum şi în zonele de agrement.
În vederea asigurării unui trafic rutier şi pietonal normal, poliţiştii rutieri vor acţiona pe drumurile publice şi pe traseele de acces către zonele turistice. Activităţile acestora vor viza menţinerea fluenţei traficului rutier şi prevenirea producerii unor accidente de circulaţie, cu precădere a celor generate de excesul de viteză.

Totodată, în colaborare cu reprezentanţi din cadrul instituţiilor de control, poliţiştii vor verifica activităţile comerciale derulate în zonele turistice şi în cele în care se organizează manifestări publice.

sursa: monitoruldecluj.ro

Comunicat de presa Primaria Floresti – ANUNT DE PARTICIPARE PENTRU ACORDAREA DE FINANTARI NERAMBURSABILE DE LA BUGETUL LOCAL

Sedinta extraordinara a C.L. Floresti, care a avut loc luni 28 aprilie, a dus la formarea unei Comisii Speciale de evaluare si selectare a dosarelor prin care ONG-urile, Asociatiile Sportive si Cultele din Floresti solicita fonduri nerambursabile de la bugetul local, suma pe acest an fiind 1.200.000 de lei. Citeste comunicatul de presa postat pe site-ul Primariei Floresti.

1. Primaria si Consiliul local al comunei Floreşti anunta acordarea de finantari nerambursabile de la bugetul local pentru proiecte si actiuni cultural-educative, in anul fiscal 2014.
2. Reglementari legale: Legea nr. 350/2005 actualizata privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, Legea nr. 273/2006 privind finantele publice, Ordonanta Guvernului nr. 51/1998 privind imbunatatirea sistemului de finantare al programelor si proiectelor culturale, Hotararea Consiliului local privind bugetul de venituri si cheltuieli al comunei Floreşti pe anul 2014 si Regulamentul privind regimul finantarilor nerambursabile din fondurile bugetului local al comunei Floreşti, alocate pentru activitati nonprofit de interes local si a unor masuri pentru punerea in aplicare a acestuia, in vigoare la data depunerii dosarului.
3. Alocatia financiara directa din fonduri publice se acorda in vederea desfasurarii de catre persoanele fizice sau persoanele juridice fara scop patrimonial a unor activitati nonprofit, care sa contribuie la realizarea unor actiuni sau programe de interes public general, regional sau local.
4. Bugetul programului: bugetul alocat programului va fi stabilit dupa votarea in Consiliul local al comunei Floreşti a Hotararii privind bugetul de venituri si cheltuieli a comunei Floreşti pe anul 2014. Finantarea asigurata de Consiliul local al comunei Floreşti va fi de maximum 90% din bugetul total al proiectului.
5. Proiectele vor fi depuse la Registratura Primariei, in doua exemplare si pe un CD. Dosarele vor avea pe prima pagina un Opis cu documentele depuse, conform Regulamentului.
6. Depunerea proiectelor de finantare nerambursabila se face in perioada 30 aprilie-30 mai 2014. Dupa data de 30 mai 2014 nu se mai accepta depunerea de dosare.
7. Proiectele culturale depuse spre a fi selectate vor contribui la indeplinirea urmatoarelor obiective generale, prioritare: incurajarea creatiei artistice si a productiilor culturale inovatoare, interdisciplinare, participative, a celor care contribuie la dezvoltarea sociala si urbana;sprijinirea dezvoltarii sectorului cultural floreştean; dezvoltarea sinergiilor intre domeniul cultural si alte domenii ale vietii publice floreştene – educatie, cercetare, coeziune sociala etc; promovarea dialogului interculturale si punerea in valoare a diversitatii etnoculturale; incurajarea initiativelor experimentale, inovatoare, originale; pastrarea si punerea in valoare a patrimoniului, a valorilor culturale traditionale; incurajarea schimburilor culturale, a coproductiilor, cresterea mobilitatii creatorilor si a produselor culturale; dezvoltarea cooperarii locale, regionale, nationale si internationale; dezvoltarea publicului si cresterea accesului la actul de cultura, sprijinirea educatiei culturale pe intreg parcursul vietii; dezvoltarea cercetarii in domeniul cultural si in domeniile de intersectie dintre cultura si alte domenii, elaborarea de studii, rapoarte si strategii in domeniul cultural; cresterea vizibilitatii si notorietatii comunei Floreşti si a scenei culturale floreştene;sprijinirea tinerelor talente, cresterea expertizei si profesionalismului sectorului cultural, sprijinirea dezvoltarii organizationale a operatorilor culturali floreşteni.
8. Informatii suplimentare se pot obtine de la Serviciul Financiar – Contabil din cadrul Primariei comunei Floreşti, str. Avram Iancu, nr. 170, site-ul www.floresticluj.ro.

bani multi - Copy

Sesiunea de selectie a proiectelor privind acordarea de finantari nerambursabile structurilor sportive

Primaria comunei Floreşti organizeaza, pentru anul 2014, sesiunea de selectie a proiectelor privind acordarea de finantari nerambursabile cluburilor sportive-persoane juridice de drept privat, fara scop lucrativ sau persoane juridice de drept public care depun o propunere de proiect.
Actiunile/activitatile sportive trebuie sa se deruleze conform specificatiilor din Regulamentul de finantare a structurilor sportive aprobate de finantator prin Hotararea Consiliului local.
Termen limita de depunere a documentatiei: 30 mai 2014.
Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerii de proiect trebuie sa fie completa si intocmita conform Conditiilor si criteriilor de finantare.
Informatii suplimentare se pot obtine de la Serviciul Financiar – Contabil din cadrul Primariei comunei Floreşti, str. Avram Iancu, nr. 170, site-ul www.floresticluj.ro.
Evaluarea si selectia proiectelor depuse se vor face in ordinea punctajului obtinut de catre fiecare solicitant, in limita bugetului alocat.
Finantarea programelor aprobate se va efectua numai dupa atribuirea contractelor de finantare, pentru anul 2014.

ANUNT DE PARTICIPARE
Pentru acordarea de sprijin financiar de la bugetul local pentru pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania, conform O.G. nr. 82/2001, aprobata cu modificarile si completarile ulterioare prin Legea nr. 125/2002 si H.G. nr. 1470/2002, in anul fiscal 2014
1. Primaria si Consiliul local al comunei Floreşti anunta acordarea de sprijin de la bugetul local pentru pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania, conform O.G. nr. 82/2001, aprobata cu modificarile si completarile ulterioare prin Legea nr. 125/2002 si H.G. nr. 1470/2002, in anul fiscal 2014.
2. Reglementari legale:
- O.G. nr. 82/2001, aprobata cu modificarile si completarile ulterioare prin Legea nr. 125/2002 si H.G. nr. 1470/2002;
- Regulamentul privind stabilirea unor forme de sprijin financiar de la bugetul local al comunei Floreşti pentruunitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania, conform O.G. nr. 82/2001, aprobata cu modificarile si completarile ulterioare prin Legea nr. 125/2002 si H.G. nr. 1470/2002. Acest document poate fi consultat pe site-ul autoritatii publice www.floresticluj.ro;
- Legea nr. 350/2005 actualizata privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice pentru activitati nonprofit de interes general.
3. Sprijinul financiar de la bugetul local se poate acorda pentru completarea fondurilor proprii ale unitatilor de cult destinate :
a) Intretinerii si functionarii unitatilor de cult fara venituri sau cu venituri mici;
b) Construirii, in conditiile aprobarii documentatiilor tehnico-economice potrivit reglementarilor in vigoare, precum si repararii lacasurilor de cult;
c) Conservarii si intretinerii bunurilor de patrimoniu apartinand cultelor religioase;
d) Desfasurarii unor activitati de asistenta sociala si medicala ale unitatilor de cult;
e) Amenajarii si intretinerii muzeelor cultural-religioase;
f) Construirii, amenajarii si repararii cladirilor avand destinatia de asezaminte de asistenta sociala si medicala ale unitatilor de cult;
g) Construirii si repararii sediilor administrative ale eparhiilor sau ale centrelor de cult;
h) Construirii si repararii sediilor unitatilor de invatamant teologic, proprietate a cultelor recunoscute.
4. Cererile de finantare se vor depune la Registratura Primariei comunei Floreşti.
5. Perioda de depunere a cererilor de sprijin financiar este 30 aprilie / 30 mai 2014.
6. Informatii suplimentare se pot obtine de la Serviciul Financiar – Contabil din cadrul Primariei comunei Floreşti, str. Avram Iancu, nr. 170, site-ul www.floresticluj.ro.

Alegeri europarlamentare: Cum va arata buletinul de vot

Purtătorul de cuvânt al BEC, Marian Muhuleţ, a prezentat, marți, cu ocazia unei conferințe de presă, macheta buletinului de vot ce va fi folosit la alegerile europarlamentare din 25 mai.

Pe buletin sunt înscrise partidele, în ordinea tragerii la sorţi, urmate de candidaţii independenţi, în ordinea depunerii candidaturilor.

Listele de candidaţi depuse de fiecare partid sau alianţă sunt înscrise în buletinele de vot în chenare care au în colţul din dreapta sus sigla formaţiunii politice sau a alianţei electorale.

buletin vot euro

Pe prima pagină după deschiderea buletinului de vot figurează, în ordine, listele de candidaţi propuse de PDL, PMP, UDMR, Alianţa Electorală PSD-UNPR-PC.

Pe următoarea pagină a buletinului de vot apar alte patru formațiuni politice: PNL, PRM, Alianţa Naţională a Agricultorilor, Partidul Dreptăţii Sociale.

Pe pagina a treia figurează candidaţii propuşi de Partidul Noua Republică, Partidul Verde, Forţa Civică, Partidul Ecologist Român.
Pagina următoare cuprinde trei formaţiuni politice: Partidul Alternativa Socialistă, PNŢCD şi PP-DD.

Următoarea pagină inscripţionată a buletinului de vot cuprinde numele candidaţilor independenţi, în următoarea ordine: Georgiana Corina Ungureanu, Constantin Titian Filip, Dănuţ Liga, Paul Purea, Pericle Iulian Capsali, Peter Costea, Mircea Diaconu şi Valentin Eugen Dăeanu.

BEC a decis că buletinul de vot pentru alegerile europarlamentare din 25 mai va avea opt pagini A4.

sursa: dcnews.ro

In Floresti, strazile se mai si spala

Primaria Floresti a incheiat un contract de intretinere si administrare a domeniului public cu SC Eco Quatro Salub.

In cursul serii de ieri, luni 28 aprilie, strazile Eroilor, Ioan Rus, Cetatii III si Cetatii II, au fost spalate, iar actiunea va continua in urmatoarele zile si pe celelalte strazi asfaltate din localitate.

012

014

Tot ieri, a fost afaltata si portiunea de la intersectia strazii Eroilor cu Cetatii III, in urma lucrarilor de largire a curbei, iar pana la finele saptamanii se va turna un strat de asfalt in statia CTP de pe Cetatii III.

intersectie

Pe finalul “extraordinarei”, consilierii si-au revenit

Consilierii locali floresteni ne-au oferit ieri o parodie de sedinta extraordinara, care, din fericire, s-a incheiat totusi prin adoptarea a doua proiecte de hotarari vitale pentru dezvoltarea infrastruturii localitatii.

Astfel, acestia au reusit sa voteze “proiectul de hotarare privind aprobarea finantarii multianuale a lucrarilor de modernizare a drumurilor comunale prin asfaltare” si “proiectul de hotarare privind aprobarea finantarii multianuale a lucrarilor de semaforizare si dirijare circulatie in trei (3) intersectii de pe DN1 – strada Avram Iancu.

007

Karateka de la Hayashi Floresti se pregatesc pentru Europenele de la Verona

In perioada 25-27 aprilie, karateka de la Clubul Sportiv Hayashi Activ au participat, alături de alte cluburi sportive din ţară, la un stagiu de pregătire organizat de Federaţia Română de Karate WKC.

Stagiul tehnic de pregătire în stilul shotokan a fost susţinut de maestru iranian, Seyed Jamaleddin Nekoofar, 9 dan, multiplu campion în proba de kata și kumite.

hayashi sighi

Mini-cantonamentul a venit în ajutorul sportivilor care se antrenează pentru Campionatul European WUKF 2014, care va avea loc la Verona in luna iunie.

Florestiul are un Consiliul Local de tot…rasul!

Sedinta Extraordinara a Consiliului Local Floresti, programata astazi, luni 28 aprilie, pentru ora 13.00, s-a transformat intr-o URIASA PORCARIE ELECTORALA, miza fiind impartirea banilor asociatiilor (ONG-uri), cluburilor sportive si…cultelor.

La primul punct pe ordinea de zi era trecut “Proiect de hotărâre aprobarea Regulamentului de finanţare nerambursabilă din fonduri publice a structurilor sportive din comuna Floresti, a cererii de finanţare (tip) şi a Contractului de finanţelor (tip).”

Ei bine, protagonistii boicotarii acestui proiect de hotarare, in ordinea luarilor de cuvant, au fost consilierii Ioan Maja si Nicolae Olteanu.

floresti cons local 004

“Stiu ca acest regulament a fost aprobat in 2010 prin HCL. Stiu ca asociatiile sportive trebuiau sa prezinte cereri, contracte si criterii de finantare. De cand se aplica?”, a intrebat consilierul I.Maja.

Inspectorul de specialitate pe probleme de sport si tineret din cadrul Primariei Floresti, Adrian Gherman, i-a raspuns ca in materialul de prezentare si pus la dispozitie de catre aparatul primarului aceste. Acesta doar trebuie citit atent.

Consilierul liberal Andras Laar a intervenit prin a-i aduce aminte lui Ioan Maja ca aceasta comisie care trebuie infiintata este stipulata prin lege.

“Comisia care se va infiinta va evalua si selecta dosarele depuse de catre ONG-uri, culte si asociatiile sportive. Exista un regulament de fucntionare, dar si criteriile de punctare a fiecarui dosar depus”, a afirmat A.Laar.

Mini-spech-ul liberalului Andras Laar l-a infuriat vizibil pe Nicolae Olteanu (PDL).

Ce a urmat merita citit si retinut!!!

“Ma deranjeaza ca exista comisii. Mai buna comisie decat PARLAMENTUL Florestiului, Consiliul Local, adica, nu exista. Nu sunt de acord cu infiintarea comisiei, insa sunt de acord cu criteriile si punctajele, dar nu ca acestea sa fie discutate intr-o comisie speciala – Nicolae Olteanu.

A venit si replica primarului Horia Sulea

Primarul Horia Sulea a tinut sa le spuna celor doi contestari ca infiintarea acestei comisii, respectiv al Regulamentului de finanţare nerambursabilă pentru sport, asociatii si culte’, nu este un moft personal.

“Domnilor consilieri, voi chiar nu intelegeti ca legea ma obliga sa formez aceasta comisie. Unii dintre dumneavoastra nu ati avut nici macar bunul simt sa cititi actele pusele la dispozitie”, a afirmat pe un ton ridicat primarul Horia Sulea.

Edilul Horia Sulea a solicitat in urma cu aproximativ un an si jumatate un AUDIT privind modul de cheltuire a banilor alocati de fosta administratie, iar Curtea de Conturi i-a cerut in mopd expres primarului localitatii Floresti infiintarea acestei comisii.

Consilierul Calin Voda (PSD) a propus ca tot consilierii sa faca parte din aceasta comisie, adica toti 17, si dosarele sa fie luate la…lecturat.

Presedintele de sedinta, consilierul Julien Muntean a propus evacuarea publicului, inclusiv a jurnalistilor, pentru ca cei 16 consilieri prezenti (a absentat Ioachim Vancea – exprimar, PDL), sa voteze comisia.

Conform legii, componenta comisiei nu trebuie cunoscuta de publicul larg, ci abia dupa rezolvarea problemelor, adica impartirea banilor.

Nicolae Oltean si-a revenit. Dar cum?

Cel care nu dorea infiintarea comisiei nici in ruptul capului, consilierul pedelist Nicolae Oltean, s-a declarat “pentru” dupa ce a realizat ca propunerea cu 17 consilieri va trece.

Cum in sala erau 16 consilieri, iar Tatiana Hinteuar (PNL) s-a declarat incompatibila, comisia a fost completata cu 6 functionari din cadrul Primariei, conform Legii care stipuleaza ca 40% din aceasta trebuie completata cu personal din aparatul primariei.

Si uite asa, dupa aproximativ 2 ore, am ajuns sa avem o “Comisie Black Jack” – 21 membri.

Tatiana Hinteuar sa fie singurul consilier incompatibil?

Ioan Maja nu s-a declarat incompatibil, desi este membru in C.S. UNIREA Floresti, insa a declarat ca la alocarea banilor pentru sport se va abtine.

Totusi, noi stim ca mai sunt doi consilieri locali incompatibili, prin functiile de consilieri parohiali cu juramant depus.

Irimies Costan ce-a cautat la votarea comisiei?

La fiecare sedinta de consiliu local, satul Tauti este reprezentat de catre domnul Irimies Costan. Cand s-a cerut plecarea publicului din sala, din neatentie, credem, presedintele de sedinta Julien Muntean a uitat sa-i ceara eliberarea fotoliului. A ramas in sala si a asistat.

Luni, 5 mai, de la ora 17.00, “Comisia Black Jack” se reuneste pentru a dezbate cererile de finantare.

Cu licenta suspendata, FANY reduce preţul abonamentelor pentru elevii şi studenţii din Floreşti

In cursul zilei de ieri, pe site-ul societatii, a fost postat un comunicat de presa, prin care se anunta reducerea preturilor la abonamente pentru elevii si studentii din Floresti. Vezi comunicatul!

“Compania de transport FANY reduce preţul la abonamente pentru elevii şi studenţii din Floreşti. De asemenea, îi asigură pe locuitorii comunei că va continua să le asigure în continuare servicii de transport de cea mai bună calitate.

fany3-300x224

Eşti elev sau student şi locuieşti în Floreşti? FANY îţi face cadou o reducere la abonamente, pe luna mai. În loc de 35 de lei, abonamentul tău va costa numai 25 de lei. Te aşteptăm între 28 şi 30 aprilie să îţi reînnoieşti abonamentul, la preţ redus.

Cu această ocazie, anunţăm că vom continua să asigurăm transportul public, pe traseele judeţene câştigate la licitaţie, inclusiv în zona metropolitană. Conform legii*, măsura de retragere a licenţelor de transport produce efecte după trecerea a 60 de zile de la data înştiinţării. Din punct de vedere legal, compania noastră este OBLIGATĂ de legislaţia în vigoare să presteze de-a lungul celor 60 de zile serviciul de transport.

De altfel, compania noastră consideră că măsura retragerii licenţelor de transport pentru zona metropolitană, luată de ARR Cluj, este nelegală şi a contestat decizia în instanţă. FANY a câştigat licitaţia pentru traseele judeţene incluse în zona metropolitană şi intenţionează să asigure servicii de transport de cea mai bună calitate în acest areal până la expirarea perioadei de valabilitate a licenţelor de transport.

* Articolul 39, alineatul 3, din Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007 şi ale alineatului 1 din normele de aplicare aprobate prin ordinul 353/2007″

Abonamente Floreşti, Cetatea Fetei şi Luna de Sus

Abonamentele pe traseele Floreşti, Cetatea Fetei şi Luna de Sus pe luna mai 2014 se pot realiza în incinta Pieţei Floreşti, str. Eroilor, nr. 56, astfel:

luni, 28.04.2014, între orele 10.00 – 19.00;
marţi, 29.04.2014, între orele 10.00 – 19.00;
miercuri, 30.04.2014, între orele 10.00 – 19.00.

Consilierii locali floresteni impart 1.200.000 de lei Cultelor, Sportului si Asociatiilor si Fundatiilor

Primarul localitatii Floresti, dl. Horia Sulea, a convocat Consiliului Local Floreşti, pentru data de 28 aprilie 2014, ora 13.00.

Consilierii locali au la dispozitie suma de 1.200.000 de lei, bani proveniti din diferenta dintre venituri si cheltuieli, pentru a o aloca Cultelor, Sportului si Asociatiilor si Fundatiilor care au depus cereri la secretariatul primariei pentru sustinerea activitatilor.

SANYO DIGITAL CAMERA

“Am lasat la latitudinea consilierilor locali de a aloca suma de 1.200.000 de lei Cultelor, Sportului si Asociatiilor si Fundatiilor, dupa cum considera domniile lor ca ar fi mai potrivit. Din ce am inteles eu, in urma discutiilor pe care dansii le-au avut pe comisii, suma a fost impartita, dar nu punctual, ci pe trei subcapitole”, ne-a declarat primarul Horia Sulea.

Astfel, in cadrul sedintei de ieri a Consiliului Local Floresti s-a decis ca Asociatiile si Fundatiile care au depus cereri de alocari de bani sa primeasca suma de 90.000 lei, Sportul – CS Hayashi si alte cluburi, suma de 283.000 lei, iar CULTELE, SURPRIZA MARE (!), 827.000 lei.

De mentionat, in 2013, CULTELOR li s-a alocat suma de 600.000 lei! (http://florestistiri.ro/?p=2351 – In Floresti, CULTELE primesc bani multi si grei! – 31 ianuarie 2014)

Sedinta are caracter ordinar. Iata ordinea de zi:

1. Proiect de hotărâre aprobarea Regulamentului de finanţare nerambursabilă din fonduri publice a structurilor sportive din comuna Floresti, a cererii de finanţare (tip) şi a Contractului de finanţelor (tip).

2. Proiect de hotarare privind aprobarea Regulamentului privind stabilirea unor forme de sprijin financiar de la bugetul local al comunei Floreşti pentru unităţile de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România.

3. Proiect de hotărâre privind Regulamentului privind regimul finanţărilor nerambursabile de la bugetul local , acordate în baza Legii nr. 350/2005, privind finanţările nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general.

4. Proiect de hotărâre privind stabilirea unor măsuri pentru derularea procedurii de acordare de finanţări nerambursabile din bugetul local al comunei Floreşti, pentru anul 2014, în domeniile: cultură, culte, sport şi asistenţă socială.

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea finanţării multianuale a lucrărilor de modernizare a drumurilor comunale prin asfaltare în comuna Floreşti.

Emil Cibu, dezvoltatorul Ansamblurilor Luxor 1, Luxor 2 si Luxor 3, obligat sa achite 1,5 milioane euro TVA

Trei dezvoltatori imobiliari din Cluj au fost bligați de instanșță să achite 1,5 milioane de euro TVA neachitat pe sute de apartamente vândute.

Conform stiridecluj.ro, sentința Curții de Apel Cluj obligă dezvoltatorii la plata TVA în cuantum de 6.99 milioane lei, circa 1.5 milioane euro, pentru apartamentele construite în mai multe ansambluri imobiliare din Floreşti, în 2009. Este vorba despre sute de apartamente construite în timpul ”boom -ului imobiliar” din anii 2008 – 2009, în ansamblurile Luxor 1, Luxor 2 și Luxor 3.

luxor 2 florestistiri.ro

Un raport al Direcției de Finanțe Cluj din luna octombrie 2011, arăta că Emil Cibu şi asociaţii lui, soţia Loredana Cibu şi Alin Ciungan, au vâdut 596 de apartamente, în mai multe ansamluri imobiliare.

”Din documentele puse la dispoziţie de notarii publici a rezultat că în perioada 25 februarie 2005 – 30 decembrie 2009, Emil Cibu împreună cu asociaţii lui au efectuat un număr de 596 tranzacţii imobiliare în valoare de 63,96 milioane lei”, se arată în raportul de inspecţie fiscală. Cibu a fost chemat să aducă documentele originale de vânzare-cumpărare, dar el a spus că nu le mai are. Astfel că stabilirea numărului de tranzacţii s-a făcut pe baza declaraţiilor de impunere făcute de birourile notariale din judeţul Cluj.”

Cibu a contestat raportul de inspecţie fiscală la Tribunalul Cluj. Judecătorii i-au dat dreptate și astfel a scăpat de plata TVA – ului de 1,5 milioane de euro. Codul Fiscal în incrimina pe Emil Cibu, dar instanța a anulat raportul Inspecţiei Fiscale, în baza Codului Comercial Român adoptat pe vremea lui Cuza Vodă, care scoate din sfera faptelor de comerţ vânzarea de imobile.

Curtea de Apel Cluj a judecat mai drept și a anulat sentința Tribunalului Cluj.

Direcția de Finanțe avea instituit un sehestru asigurator pe averea lui Emil Cibu, dar acesta a fost ridicat ”din dispoziţia unei instanţe de judecată. Vom face o analiză a cazului şi vom vedea dacă vom putea recupera ceva”, a precizat o sursă din cadrul Direcției Regionale de Finanţe Cluj.

Mai multe pe stiridecluj.ro – http://www.stiridecluj.ro/economic/dezvoltatorii-blocurilor-luxor-din-floresti-obligati-sa-achite-1-5-milioane-euro-tva-pe-sute-de-apartamente-vandute