De mâine, 1 iulie, prețul gazelor naturale crește cu 2,5%

Prețul gazelor naturale crește cu 2,5% începând de mâine, 1 iulie, și, chiar dacă energia electrică va fi mai ieftină, în bugetul fiecărui consumator, majorarea va fi resimțită mai puternic decat ieftinirea.

Gazele sunt o resursă epuizabilă, așadar sunt mai scumpe. În plus, gazele se scumpesc pentru a treia oară anul acesta. Cu această crestere de 2,5%, se ajunge la o majorare de peste 5 procente. Vestea proastă este că vom mai avea anul acesta o creștere la prețul metanului, de la 1 octombrie, iar la finele anului, majorările vor ajunge la 8%.

gaze - Copy

Autorităţile spun veştile sunt bune totuşi pentru că scumpirea estimată pentru acest an conform calendarului era de 10%, însă datorită importurilor mai mici din Rusia şi a preţului mai scăzut din acest an, creşterea este şi ea mai mică.

Scumpirea se va resimţi odată cu sezonul rece de către persoanele care au centrală termică, întrucât, la un consum de 300 de metri cubi de gaz pe lună factura va creşte cu aproximativ 25 de lei.

Pe de altă parte, impactul ieftinirii curentului electric nu va fi la fel de mare. O reducere cu 2,6% înseamnă mai puţin de doi lei într-o factură medie de 80 de lei.

D.P.

Cod galben de ploi la Cluj şi în alte 19 judeţe

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis o avertizare cod galben de instabilitate atmosferică şi ploi însemnate cantitativ, valabilă de luni de la ora 20.00 până marţi la ora 09.00.

Potrivit avertizării emise de Administraţia Naţională de Meteorologie, de luni, ora 20.00, până marţi, la ora 09.00, instabilitatea atmosferică va fi accentuată în Oltenia, Banat, Crişana, Maramureş, cea mai mare parte a Transilvaniei şi în nord-vestul Munteniei.

vijelii 3

“Vor fi averse ce vor avea şi caracter torenţial, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului ce pot lua aspect de vijelie şi, pe arii restrânse, căderi de grindină. Cantităţile de apă vor depăşi local 20 l/mp şi izolat 40 – 50 l/mp”, se arată în avertizarea ANM.

Codul galben a fost emis pentru judeţele Olt, Dolj, Mehedinţi, Gorj, Vâlcea, Argeş, Caraş-Severin, Timiş, Arad, Hunedoara, Sibiu, Braşov, Alba, Bihor, Cluj, Mureş, Harghita, Bistriţa-Năsăud, Maramureş, Sălaj, Satu Mare şi pentru o zonă restrânsă din Dâmboviţa.

Pe parcursul zilei de marţi, 1 iulie, vor fi intervale cu instabilitate atmosferică accentuată în nordul, nord-estul şi local în centrul ţării, unde vor fi averse ce vor avea caracter torenţial, se vor semnala descărcări electrice, intensificări de scurtă durată ale vântului şi izolat căderi de grindină. Cantităţile de apă vor depăşi local 15…20 l/mp şi izolat 40 l/mp.

sursa: ziuadecj.realitatea.net

Primaria Floresti mai organizeaza doua licitatii, dintre care una pentru “implementarea unui sistem de semaforizare inteligenta pe DN1″

In luna iunie, Biroul de Achizitii si Investitii din cadrul Primariei Floresti a organizat trei licitatii privind dezvoltarea infrastructurii localitatii. Este vorba despre “Proiect Tehnic Centura Floresti”, “Remiza P.S.I.” si “Modernizarea a 19 drumuri prin asfaltare”. Castigatorii licitatiilor urmeaza a fi anuntati in urmatoarele doua saptamani.

Conform afirmatiilor inspectorului Florin Zanc, in aceasta saptamana pe Serviciul Electronic de Achizitii Publice vor fi publicate caietele de sarcini pentru organizarea a inca doua licitatii.

semafor-1024x527

“Pana la finele lunii iulie vom oraniza licitatiile pentru lucrarile de introducere a retelelor aeriene in subteran pe strada Avram Iancu, din dreptul Polus Center si pana la intersectia cu strada Plopilor, pe ambele parti ale drumului, respectiv implementarea unui sistem de semaforizare inteligenta care sa înceapă de la intersecţia strazii Avram Iancu cu Plopilor pana la sensul giratoriu din fata primarie.”

Conform unui raport al Inspectoratului de Politie al Judetului Cluj, in fiecare dimieata, de luni si pana vineri, intre orele 06.00-08.30, potrivit masuratorilor, in medie 14.000 de masini parcurg DN1 – Avram Iancu, dintre care doar 2.000 intra in Floresti. Restul autovehicuelor iau drumul municipiului Cluj-Napoca.

Potrivit datelor oficiale ale IPJ Cluj, in cursul anului 2014, în perioada 1 ianuarie – 31 mai, pe Drumul National 1, in localitatea Floresti, pe tronsonul cuprins intre km 482+400 si km 487+504, s-au produs 13 accidente soldate cu victime.

Acestea au avut ca si urmari ranirea grava a 4 persoane si vatamarea corporala usoară a 11 persoane. Comparativ cu aceeasi perioada a anului 2013, pe acelasi sector de drum au avut loc 13 accidente rutiere, in urma carora o persoana a prezentat leziuni grave, iar 13 au fost ranite uşor.

“Poliţiştii clujeni desfăşoară zilnic activităţi de supraveghere şi control al traficului rutier, pentru fluidizarea și desfășurarea în condiții de siguranță a circulaţiei rutiere pe DN 1 (E60), în localitatea Florești”, transmit reprezentanţii IPJ Cluj.

Codin SAMOILA

Peste 500.000 de români, sărbătoriți de ziua Sfinților Petru și Pavel

Ministerul Afacerilor Interne informează că peste 500.000 de români își aniversează onomastica duminică, 29 iunie, de ziua Sfinților Apostoli Petru și Pavel.

Potrivit statisticilor existente la nivelul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, peste 500.000 de români îşi aniversează duminică onomastica, în ziua Sărbătorii Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel, transmite MAI.

petru-pavel

Dintre aceștia, 375.222 sunt bărbaţi, iar 135.042 sunt femei.

Cele mai frecvente nume întâlnite la bărbaţi sunt Petru, Petre şi Paul. Dintre femeile care îşi sărbătoresc onomastica, cele mai multe poartă numele de Paula, Petronela și Petruţa.

In Floresti a demarat cel de-al doilea proiect european de reconversie profesionala

UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALĂ (UAT) Comuna Florești – în parteneriat cu SC INDUSTRIAL EURO STAR SRL și SC SIAB DEVELOPMENT SRL a – a demarat proiectul strategic cu titlul “Accesul romilor pe piața muncii – PRIORITATEA NOASTRĂ”, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, în cadrul CERERII DE PROPUNERI DE PROIECTE DE TIP STRATEGIC NR 165, “Îmbunătățirea accesului și a participării grupurilor vulnerabile pe piața muncii”, AXA PRIORITARĂ 6 “Promovarea incluziunii sociale” DOMENIUL MAJOR DE INTERVENȚIE 6.2 “Îmbunătățirea accesului și a participării grupurilor vulnerabile pe piața muncii”.

Lansarea acestui proiect a avut loc vineri, 27 iunie, in cadrul unei conferinte de presa desfasurata la Pensiunea “Casa Zanelor”.

floresti 27 iunie posdru 002

Marius Manu (n.red. manager proiect) a afirmat in debutul conferintei de presa ca proiectul se implementeaza la nivel multi-regional, pentru regiunile de Nord-Vest si Centru, pe o perioada de 17 luni, in perioada iunie 2014 – octombrie 2015, iar grupul tinta il reprezinta un numar de 600 de persoane de etnie rroma.

Edilul localitatii Floresti, dl. Horia Sulea, a tinut sa sublinieze importanta demararii celui de-al doilea proiect de reconversie profesionala.

floresti 27 iunie posdru 016

“Sunt mai mult decat fericit ca in decurs de nici 30 de zile reusim sa demaram cel de-al doilea proeict de reconversie profesionala. Daca primul proiect este deschis pentru toti cetatenii, cel de-al doilea are un caracter exlusivist si este axat in totalitate pe etnia rroma. Ne-am asumat un risc, insa munca laborioasa desfasurata pana acum de cei care au redactat sutele de pagini de documentatie si care au permis sa castigam aceste proiecte europene ma determina sa cred ca la final vom putea spune: am reusit. Putine administratii teritoriale din Romania se pot lauda cu accesarea a doua proiecte de reconversie profesionala si sper ca aceste cursuri sa devina utile si luate in serios de catre cursanti. Acestia au parte de numeroase facilitati, inclusiv financiare, insa aspectul cel mai important este invatarea unei meserii, obtinerea unei diplome care sa ateste acest lucru, sau posibilitatea unei policalificari. Vreau sa mai spun ca sunt placut surprins de implicarea liderilor locali si zonali de etnie rroma in demararea acestui proiect. Pana astazi, vineri 27 iunie, aproximativ 100 de persoane de etnie rroma s-au inscris pentru parcurgerea cursurilor de calificare si lista nu este inchisa”.

floresti 27 iunie posdru 020

In cadrul conferintei de presa au mai tinut alocutiuni reprezentantii SC Industrial Euro Star SRL si SC Diab Development SRL, iar intrebarile au venit din partea liderilor zonali de etnie rroma: Rudi Varga (Gilau) si Alexandru Lingurar (Floresti).

Cursurile de calificare vor curprinde 120 de ore cu caracter teoretic si 240 de ore de practica.

floresti 27 iunie posdru 022

“Suma totală a proiectului este de 10.944.860,00 lei din care UAT Comuna Florești asigură contribuția proprie financiară în valoare de 218.897,20 lei.

Obiectivul general al proiectului este – facilitarea incluziunii sociale și profesionale, a accesului la formare de pregătire și la măsuri specifice de sprijin pentru cetățeni de etnie romă, promovarea accesului egal la formare profesională și ocupare în vederea creării unei piețe a muncii inclusive pentru romi.

floresti 27 iunie posdru 021

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
Obiectivul specific 1 – Dezvoltarea si consolidarea capacității de ocupare pentru înlăturarea excluziunii sociale a 800 persoane de etnie roma, problematica esențială a acestor persoane ce constituie un fenomen multidimensional si multilateral-activitățile proiectului sunt orientate, în primul rând, spre integrarea acestora pe piața muncii, la nivel internațional, un instrument esențial pentru incluziunea sociala îl reprezintă consolidarea capacității de angajare și integrarea ocupațională.

Obiectivul specific 2 – Schimbarea atitudinii sociale privind grupurile vulnerabile și combaterea formelor de discriminare prin promovarea obiectivelor, activităților și rezultatelor – proiectul cuprinde activități orientate spre schimbarea percepțiilor sociale, a atitudinilor negative și a stereotipurilor existente în cadrul comunității locale, în vederea combaterii formelor de excluziune suferite de romi.

Obiectivul specific 3 – Asigurarea cadrului necesar pentru integrarea socială și profesională a romilor, prin crearea unui mecanism interregional de asistență, care include două centre de incluziune sociala, în vederea furnizării serviciilor personalizate pentru romi: informare, consiliere, formare profesională, activități motivatoare, asistență pentru integrarea/reintegrarea pe piața muncii a persoanelor vulnerabile.

Activitățile principale ale proiectului sunt:
- Administrarea și managementul proiectului
- Promovarea obiectivelor, activităților și rezultatelor estimate ale proiectului, activitate transversală, desfășurată pe toată perioada de implementare a proiectului
- Informare și conștientizare pentru un grup țintă de 900 de persoane (800 de persoane de etnie romă și 100 de persoane – personal al administrației publice locale)
-Efectuarea unui studiu privind nevoile specifice ale grupului țintă în vederea particularizării intervențiilor suport oferite, avându-se în vedere nevoile specifice și caracteristicile sociale ale comunității romilor.
- Elaborarea unui GHID-MANUAL DE INCLUZIUNE SOCIALĂ, adresat persoanelor de etnie romă, particularizat în funcție de necesitățile identificate în urma studiului.
- Furnizare programe de formare profesională(șapte programe) pentru toate cele 900 de persoane (800 persoane de etnie romă și 100 de persoane – personal al administrației publice locale)
- Subvenționarea persoanelor participante la cursuri
- Furnizarea serviciilor de asistență și alte activități asociate pentru integrarea/reintegrarea pe piața muncii a persoanelor vulnerabile. Această activitate va fi adresată persoanelor de etnie romă, cu precădere persoanelor nou intrate pe piața muncii.
- Reabilitarea Centrului de Incluziune Socială

Rezultatele principale propuse în proiect sunt:
- Un număr de 12 evenimente dedicate incluziunii sociale a romilor;
- Promovarea obiectivelor, activităților și rezultatelor estimate ale proiectului;
- Campanii de informare si conștientizare: 900 persoane din regiunile de implementare (700 pers. din reg. Nord Vest si 200 din reg. Centru) vor beneficia de această activitate fiind furnizate în total 10800 ore pentru informare și conștientizare;
- implementarea activităților pentru cei 900 beneficiari, din care un număr de 800 persoane de etnie romă vor participa la programe de calificare/recalificare iar 80% din participanții la programele de calificare vor obține certificare. Implementarea acestui proiect va conduce la combaterea excluziunii sociale și reintegrarea socială a persoanelor de etnie romă.”

Primarul Horia Sulea intentioneaza sa se intalneasca cu administratorii imobilelor. Vezi motivul!

In urma celor discutate astazi in cadrul sedintei Comitetului Local pentru Situatii de Urgenta Floresti, primarul Horia Sulea a decis ca la mijlocul lunii iulie sa convoace la sediul primariei o intalnire cu toti administratorii de imobile (n.red. blocuri).

Subiectul intalnirii: demararea unei ample actiuni de deratizare.

SANYO DIGITAL CAMERA

“Intentionez sa convoc o intalnire cu toti administratorii de blocuri in vederea continuarii lucrarilor de amenajare a zonelor pentru colectarea resturilor menajere si demararea unei actiuni de deratizare. Aceasta actiune de deratizare trebuie sa fie dusa la indeplinire de asociatiile de proprietari prin firmele de administrare. Majoritatea spatiilor de colectare a resturilor menajere se afla pe spatiu privat si nicidecum pe domeniul public. Cu alte cuvinte, doresc sa-i oblic pe administratori sa deratizeze respectivele zone. In caz contrar, vom trece la sanctiuni!”, ne-a declarat primarul Horia Sulea.

Ce s-a discutat la sedinta Comitetului Local pentru Situatii de Urgenta Floresti

La sediul Primariei Floresti, in prezenta primarului Horia Sulea, s-a desfasurat astazi sedinta Comitetului Local pentru Situatii de Urgenta. La aceasta intalnire au participat si reprezentantii societatilor comerciale Polus Center, Metro, Vaserv, Luka Com, Amareto, directorul Scolii Gimnaziale “Gh. Sincai” si medicul de familie C.Butanu.

Sorin Alexe, seful SVSU Floresti, a prezentat raportul de activitate pe primul semestru al anului 2014 si analiza contractelor de voluntariat.

floresti 26 iunie 2014 006

S-a cerut modificarea HCL din 2008 privind renumerarea financiara a voluntarilor pentru o zi de interventie, respectiv pentru 4 ore, de la 50 de lei la 10% din salariul minim pe economie. Propunerea i-a apartinut primarului Horea Sulea.

Aceasta urmeaza a fi redactata sub forma unui Proiect de Hotarare si inaintata C.L. Floresti spre dezbatere si aprobare.

La capitolul “Diverse” s-a adus in discutie necesitatea demararii unei ample actiuni de deratizare si dezinsectie.

floresti 26 iunie 2014 006

floresti 26 iunie 2014 004

“Actiuni de deratizare si dezinsectie au avut loc doar pe domeniul public. Banul public nu-l putem folosi in interese private, respectiv pentru deratizarea domeniiilor private. Putem doar sa-i obligam pe administratorii de blocuri sa investeasca in actiunile de deratizare. Am vazut aseara o filmare postata pe o retea de socializare, facuta pe strada Eroilor, in zona magazinului Profi. Am luat deja primele masuri pentru ca detinatorii acelui spatiu sa deratizeze zona”, a afirmat primarul Horia Sulea.

Revenim cu amanunte!

C.S.

Inca 29 de zile de arest pentru Uioreanu, Bene si Pogacean

Judecătorii clujeni au decis astazi mentinerea starii de arest a lui Horea Uioreanu, Vasile Pogăcean și Ioan Bene.

Conform stiridecluj.ro, instanța a trebuit să verifice legalitatea menținerii lor în arest. Judecătorii au considerat că mandatul de arestare a celor trei trebuie prelungit, astfel că Uioreanu, Bene și Pogăcean rămân în arest încă 29 de zile.

uioreanu arestat

Avocații celor trei vor contesta decizia, preferând un arest la domiciliu pentru clienții lor.

Cod galben de ploi şi vijelii în toată ţara

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis o atenţionare meteo de ploi însemnate cantitativ, vijelii şi căderi de grindină, valabilă în toată ţara începând de miercuri de la ora 12.00 până joi la ora 06.00.

Potrivit avertizării transmise de Administraţia Naţională de Meteorologie, instabilitatea atmosferică va fi accentuată în după-amiaza zilei de miercuri, în regiunile vestice şi sud-vestice, iar spre seară şi în noaptea de miercuri spre joi, şi în restul teritoriului.

“Vor fi averse cu caracter torenţial, frecvente descărcări electrice, intensificări de scurtă durată ale vântului, ce vor lua şi aspect de vijelie şi căderi de grindina

ploi torentialeă”, se arată în avertizarea ANM.

50.000 de clujeni sunt pe lista neagră a Fiscului

Un raport de activitate al Agenţiei Judeţene a Finanţelor Publice (AJFP) Cluj arată că la sfârşitul lunii mai erau în executare silită peste 50.000 de clujeni.

În ultimii ani, tot mai multe persoane fizice sau juridice s-au aflat uneori în imposibilitatea de a-şi plăti la timp datoriile către bugetul de stat, indiferent că a fost vorba de plăţi ce ar fi trebuit făcute către bugetul asigurărilor sociale de stat, de sănătate sau şomaj.

anaf cluj

Iar consecinţa este executarea silita, procedură de care Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) se foloseşte pentru recuperarea datoriilor la buget. Numărul persoanelor fizice din Cluj aflate în executare silită la 31 mai 2014 era, potrivit datelor AJFP Cluj, de 50.574, în timp ce sumele datorate Fiscului se ridicau la circa 35 milioane de lei. Adică o datorie medie de aproape 700 de lei de persoană, bani pe care AJFP Cluj încarcă acum să îi recupereze punând proprire pe conturile respectivelor persoane sau pe bunurilor deţinute de acestea.

În ceea ce priveşte firmele, 17.645 de persoane juridice din judeţ se aflau în executare silită la finele lunii mai, cu datorii către bugetul de stat consolidat de aproape 249 de milioane de lei.

Potrivit Codului de Procedură Fiscală, ANAF începe executarea silită prin comunicarea somaţiei. Persoana în cauză are 15 zile pentru a stinge debitul. În caz contrar, se continuă măsurile de executare silită. Sunt supuse executării silite prin proprire orice venituri sau disponibilităţi băneşti deţinute sau datorate debitorului de diverşi terţi cum ar fi bănci, firme sau persoane fizice.

Gligor Gavriş, purtătorul de cuvânt al AJFP Cluj, explică: „În momentul în care o persoană nu-şi plăteşte la timp contribuţiile pe care le datorează la bugetul de stat, calculatorul îl înregistrează automat ca datornic. Chiar dacă este numai o zi de întârziere. Ulterior, persoanei în cauză i se mai acordă o perioadă de graţie de 30 de zile. Dacă nici în aceste 30 de zile nu achită banii datoraţi, ANAF recurge la proprirea salariilor, la blocarea conturilor, la executarea silită sau la sechestrul bunurilor”.

Mai multe aici: http://www.monitorulcj.ro/economie/37744-50000-de-clujeni-sunt-pe-lista-neagra-a-fiscului#sthash.n2IzUloO.dpbs