SC FANY s-a decis sa rupa tacerea. Vezi comunicatul postatul pe site-ul institutiei!

Comunicat privind transportul de persoane pe trasee de pe raza judeţului Cluj
18.01.2014

Având în vedere numeroasele articole publicate în mass-media privind efectuarea de către SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL a transportului de persoane pe traseele Cluj-Napoca – Floreşti şi Cluj-Napoca – Baciu, precum şi declaraţiile reprezentanţilor autorităţilor publice locale privind această situaţie, pentru o informare corectă a cetăţenilor judeţului Cluj, SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL precizează următoarele:

1. Traseele Cluj-Napoca – Floreşti şi Cluj-Napoca – Baciu au fost incluse în programul de transport judeţean 2014 – 2019 prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 328/ 2012, care a fost precedată de dezbaterea publică organizată în data de 11.12.2012. Toţi cei care au participat la această dezbatere (vicepreşedintele Consiliului Judeţean Cluj, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, primarii sau viceprimarii din Floreşti, Apahida, Baciu, Feleacu, Chinteni, operatori de transport, printre care şi Liviu Neag în calitate de director al fostului RATUC, cetăţeni ai judeţului Cluj) au fost de acord cu includerea acestor trasee în programul de transport judeţean, urmând a fi atribuite prin licitaţie organizată la nivel naţional în cursul anului 2013.
În urma licitaţiei electronice naţionale din data de 18.12.2013, organizată de Centrul Naţional de Management şi Informatică, SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL a câştigat, printre altele, traseele Cluj-Napoca – Floreşti şi Cluj-Napoca – Baciu, rezultatele acestei atribuiri fiind validate prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 424/ 2013.

fany 4

2. Potrivit prevederilor legale în domeniu (respectiv Legea serviciilor de transport public local nr. 92/ 2007 şi normele de aplicare a acesteia), operatorul de transport care a câştigat licenţa pentru un anumit traseu beneficiază de dreptul de exclusivitate pe respectivul traseu, iar fapta operatorilor de transport care încalcă acest drept constituie contravenţie.
Prin urmare, transportul efectuat de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA (fostul RATUC) pe traseele pentru care SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL a câştigat licenţele de transport reprezintă o nesocotire a legii şi un act de concurenţă neloială, iar autorităţile locale care tolerează sau chiar susţin public astfel de fapte acţionează în dispreţul legii, dezinformând cu bună ştiinţă pe cetăţenii ale căror interese ar trebui să le reprezinte.
Deşi încă din anul 2012 se cunoştea la nivel naţional faptul că atribuirea traseelor de transport judeţean pentru perioada 2014 – 2019 va avea loc cel mai devreme la mijlocul anului 2013 (întrucât licenţele existente aveau termen de valabilitate până în data de 31.12.2013), demersurile pentru transformarea fostului RATUC în societate pe acţiuni au fost începute abia la finele lunii noiembrie 2013, Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA folosindu-se de această scuză pentru a justifica faptul că nu s-a înscris la licitaţia naţională organizată în data de 18.12.2013.

3. În ceea ce priveşte preţurile practicate de SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL, subliniem faptul că acestea sunt identice cu cele ale Companiei de Transport Public Cluj-Napoca SA, respectiv 3,5 lei pe traseul Cluj-Napoca – Floreşti şi 3 lei pe traseul Cluj-Napoca – Baciu. Mai mult decât atât, deşi în anul 2008 când SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL a preluat traseul Cluj-Napoca – Floreşti la preţul de 3,5 lei/ bilet, motorina era 3,4 lei/ litru, iar TVA – 19%, SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL a menţinut acelaşi preţ şi în condiţiile economice din 2014, când motorina este 6 lei, iar TVA – 24%. “Facilităţile financiare” speculate de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA în virtutea faptului că aceasta efectuează şi transportul local nu reprezintă decât o instigare a călătorilor, menită a “justifica” nerespectarea de către acest operator a dispoziţiilor legale privind prestarea serviciului de transport.
De asemenea, orarul curselor şi staţiile au fost stabilite prin Hotărârea Consiliului Judeţean nr. 328/ 2012, care, aşa cum am arătat mai sus, a fost adoptată în urma unei dezbateri publice, fiind impuse SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL cu titlu de condiţii obligatorii prin licenţele de traseu câştigate în mod legal.

4. SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL reprezintă un ambasador al judeţului Cluj la nivel naţional în ceea ce priveşte transportul de persoane în regim de curse regulate, oferind servicii ce corespund standardelor de calitate stabilite prin normele legale în vigoare. SC FANY PRESTĂRI SERVICII SRL dispune atât de capacitatea logistică (120 de mijloace de transport, autogară şi atelier de reparaţii) cât şi umană (200 de angajaţi) pentru a asigura cetăţenilor din judeţul Cluj servicii de transport moderne şi civilizate pe traseele câştigate în urma unui proces public şi concurenţial.

Sursa: fany.ro

2 thoughts on “SC FANY s-a decis sa rupa tacerea. Vezi comunicatul postatul pe site-ul institutiei!
  1. gradul de ocupare a unui transport sa fie probitabil(chiar foarte) trebuie sa fie 80% , ce au “uitat” sa spuna ca gadul de ocupare este la orele de varf 150%, iar calatorii sunt de cateva ori mai multi decat in 2008. sa ne lase cu textele cat a fost motorina si cat e acum, tariful (la TIR) e in medie de 3,5lei/km(un autobuz are motorul cam la nivelul unui tir)….. atunci de ce vorbim?!

      

  2. 3.5 ron / 2 calatorii la RATUC vs 1 calatorie la Fany, autobuzele la Fany parca sunt niste cotete cu roti, iar aglomeratia si orarul lasa fff multe de dorit.
    Cat mai vreti sa furati ?! Nu va ajunge niciodata ?
    Degeaba tot postati tot felul de acuzatii sau alte minciuni, nimeni nu va crede !

      

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>