Pista de biciclete metropolitana se lasa asteptata. Totusi, in Floresti au venit 40 de biciclete!

Proiectul de bike-sharing al Primăriilor Cluj, Floreşti şi Apahida se afla intr-o evidenta intarziere.

Pista de biciclete dintre Cluj şi Floreşti va fi construită de-a lungul drumului naţional, şi nu pe o rută ocolitoare, cum era prevăzut iniţial în proiect. Cele două instituţii mai aşteaptză avizele de la Direcţia Regională de Drumuri şi de la Poliţia Rutieră.

Termenul pentru ca proiectul să devină operaţional a fost împins pentru vara acestui an, însă a fost necesară o nouă licitaţie pentru gestionarea reţelei, astfel încât termenul este din nou prelungit, până în 2015.

floresti-DN1-300x225

Conform http://www.voceatransilvaniei.ro/, reprezentanţii Primăriei Cluj-Napoca, beneficiarul proiectului, au precizat că proiectul, denumit generic şi “bike sharing” este în curs de realizare şi că chiar dacă au existat întârzieri este încă în graficul de realizare, de 18 luni, întrucât amânările nu au fost generate de deficienţe de executare a acestuia.

Amintim, lucrările de realizare a celor peste 15 kilometri de pistă şi a celor 50 de staţii de biciclete au fost câştigate de consorţiul Viacor Engineering – Rico Constanţa.

Primarul comunei Floreşti, Horea Şulea, a specificat că aceasta este doar partener în cadrul proiectului, dar că traseul a fost stabilit şi pista va putea fi realizată în paralel cu lucrările la trotuarele de pe marginea DN 1C – E 60, respectiv cu lucrările de introducere în subteran a cablurilor de pe stâlpi.

El a precizat că până dinspre Cluj-Napoca până în zona Polus Center pista va fi amenajată pe partea dinspre complexul comercial, din acea zonă urmând să continue prin partea dinspre uzina de apă. Pista va coti pe strada Plopilor, Muzeul Apei, după care se va îndrepta înspre strada Tineretului şi celelalte străzi din cartier.

Reprezentanţii Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Vest (ADR NV), care asigură implementarea proiectului, au menţionat că este vorba de un proiect complex, comunitar, dar la care nu se înregistrează alte gen de probleme decât cele specifice proiectelor europene.

Pentru proiectul „Reţea de staţii self-service de închiriere de biciclete”, beneficiar UAT Cluj-Napoca, contractul a fost semnat la 1 octombrie 2011, cu o valoare totală de 17.646.598,87 lei şi finanţare nerambursabilă de 13.417.130,56 lei, a informat ADR NV.

Proiectul de “bike sharing” gândit de municipalitate presupune realizarea a 50 de staţii de biciclete, în special în Cluj-Napoca, dar şi Apahida şi Floreşti, amenajarea a peste 15 kilometri de pistă între aceste trei localităţi, respectiv dotarea staţiilor amintite cu 500 de biciclete ce vor putea fi accesate în baza unor carduri.

Astazi, in jurul orelor amiezii, la Primaria Floresti au sosit 40 de biciclete si au fost imediat puse la loc sigur.

Pe raza localitatii Floresti au fost construite trei statii de biciclete.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>